Sunday, June 13, 2010

Kasih ke syurga~

Salam n good day semUA...

maSih syOmel??

ngeeee~baGus!!peNuhi hiDup anDa deNgan seNYuman~^__________________^~

semalam norfa cakp tentang kawen~ari ni novel cinta pulak~aish!!!JIwang mode kot sekarang nih~tettt!!!

haha...pape pon layan je la ek~

bydaWay,
minat baCa nOveL tak??

Norfa maO cakaP tentang noVel ari ni~
dan aku sangat sangat sangat JATUH HATI ngan novel ni~

taJUk dia??




KASIH KE SYURGA BY RAIHAN ZAFFYA~

a nice story with nice plot~ISLAMIC! dats what I love most~jalan cerita novel nie menarik n sedikit sebanyak member pengajaran kat kite semua~

nie sinopsis dia:

PERTEMUAN ini tidak dipinta. Namun, takdir TUHAN telah menemukan Yusuf dan Zulaikha. Kesederhanaan Zulaikha memikat hati Yusuf. Tapi pantaskah dia memiliki sekeping hati Zulaikha sedangkan antara mereka ada jurang yang menghalang?

Keimanan dan ketakwaan Zulaikha bagai satu tembok jurang pada Yusuf. Dia merasakan dirinya amat kerdil kerana Islamnya hanya pada kulit saja. Telah lama dia mengabaikan tanggungjawabnya kepada ALLAH SWT. Perubahan diri Yusuf menyentuh hati Zulaikha. Di saat mereka hendak diijabkabulkan, umi Yusuf menentang kerana hasutan orang ketiga.

Mampukah mereka menghadapi rintangan yang mendatang?

"Seandainya kasihmu bisa membawaku ke syurga, akan kukorbankan jasad dan nyawa"


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


wokeyh~menarik??

aku suke~kesian sangat kat baby diorang~luckily atuk ngan nenek ada untuk jaga~
a Loving couple yang memang sehidup semati~
Hoh!!
teringat aku kat cerita SYURGA CINTA yang Heliza ngan Awal berlakon tu~korang dah tengok??

dalam novel nie jodoh Yusuf n Raihana adalah Jodoh dari Allah..[wink2!!~]
Raihana membawa perubahan diri yang besar dalam diri Yusuf yang pada mulanya tidak kenal erti cinta sebenar~

Raihan seorang gadis yang sangat tabah dalam menghadapi dugaan hidup dia~

Seorang Inggeris yang lebih Melayu dari orang Melayu sendiri..n yang penting ISLAM!
dalam sakit pun masih ingat kewajipannya pada Yang Satu~

Watak Raihana patut kita contohi..~^___________________^~

Yusuf pula seorang lelaki yang berazam untuk berubah..kesedaran yang ada untuk berubah dilakukan dengan istiqamah~bukan hanya untuk Raihana tapi untuk ibunya dan kebaikan dirinya sendiri~

dan..bagi aku...

Cinta itu tak perlu bersebab~


sekian~

itu lah dia cerita tentang kasih ke syuga~RM 18.00 jer~

harus dimiliki!![ngaaaa!!da mcm promoter lak norfa nih~]


and now i'm reading "SYAHADAH GADIS ATEIS"

nampaknye agak menarik gak~

so...wait for da review from me..ngeee~


~mAshu sAyang Kamu!~

ok sUmer~

Salam ceria n salam 1 Malaysia~
Hey u!! senyumla sikit!!(^^,.)

2 comments:

kitebersama said...

salam dik,
ni namanya mengisi masa lapang.. cuti 3 bulan ni, jeles2.hoho

happy hols n happy reading! :)

-k Ummu plimot

Nor fatimah Md don said...

kak ummu..hehe~salam kak ummu...rindunyeee!hehe~cuti lama2 pon borink taw!