Tuesday, April 20, 2010

GULA & GARAM~

Salam and gooD day oLs...^_^

Topic 4 today: GULA & GARAM...lalalalala~

Kenapa gula dan garam?

Bukan asam dan Jawa?

Atau mangkuk dan maGGi..urm...maGGi???sedapnyeeer!!


termenung..(chewahh!).....MEMIKIRKAN MENGAPA GARAM GULA ITU PENTING???

Dan..antar semua2 tu,aq telah memilih GULA DAN GARAM..bukan yang lain2...

KENAPA??

first of oL...mereka sangat la penting dalam masakan!

kan..kan???

taWAQ haBIAq la makanan korunk kalAu masak takde mereka berDua nih~(taK tau beTOl ke tak term tawar tu..haha..baHAsa uTAra~sorry org utara..ngeee~)

TAPI...

kaLAu terLeBih pon jadi pelik lak rasa makanan kOrunk..

tak pasal kena kenciNg manis..takPOn dArah tinGGi...(huhu..pastikan makanan anda kurang garam, kurang gula,cukuuuupppp rasa..ceh..cam iklan lak...~^_^)

yup! our life is so TASTELESS without them...but can be hazardous if u take extra...rite..??(u judge this statement~)

life is sweet..life is salty...

life is good when it feels tasty n flavoury *no such word ekcelli~*...haha~...

yup2!!

dua benda ni sebenarnya simbol dalam kehidupan~



hidup sangat la boring kalau hari-hari pun manis je....seMUt suke lar~huhu...


ni la garam..kenaL kan..hak2...poyo je aq nih!

kalau hari-hari masin,masam pon sedih gak bunyinye....

sO...let put GARAM AND GULA together....so ur life is complete!



lagi best ngan tambahan rempah ratus...spices of your life...=)

so..sebaGAi keSimpuLAnnye untuk haRi ni:

semurah-murah GARAM DAN GULA semahal-semahal ertinya dalam hidup kita...

tanpa mereka siapalah kita...erk???

JAP!

tak masuk point perbincangan r..

tanpa mereka hidup takde rase..*baru betol ni*

same goes with our life..

life is normal when there are times when it feels sweet and salty..bittersweet life...

so...hadapi hidup ini ngan penuh seMANGAt!!yeah!!!!(over lak aq..lalala)

akan ada penyelesaian bagi setiap permasalahan...


laLoLA~pinky..^_^

soOoo...eberiBAdi...!! chiLL ya...seNYum sLAlu k...=)



Salam ceria!!!LIVE LIFE TO DA FULLEST!!!!
bubyeee...^______________^

4 comments:

fatihah said...

nice one. suits me i think.

eyeshahsimon said...

nice tOpic...i liKe it..huhuhu

Nor fatimah Md don said...

hehe..fatihah....it suits 4 every1..^_^..njoy ur life...=)

shot...hehe..tq...slamat blogging...=)

fatihah said...

nor, it suits me because i have lots of probs now. but, i take all these as experiences.