Saturday, April 3, 2010

Takkan lari gunung dikejar...

Salam n good day...

Topic for today : TAKKAN LARI GUNUNG DIKEJAR....



haha~why that topic?
sebab ibu me slalu pesan camni kat me...

jauh mane pun orang tu tak semestinya dia orangnya...
Selama mana pun kita kenal dia pun tak bermakna dia akan bersama dengan kita akhirnya nanti...
kadang2 tak sangka2 kawan yang slalu depan mata tu la nanti jadi teman kita...

Kalau dah jodoh takkan ke mana~

hurm..betul gak tu kan...


jadi..


tak yah pening2...

tak yah risau2...

tak yah fikir2 lagi...

kalau dah tertulis di atas sana jodoh kita dengan insan yang kita tak pernah tahu kewujudannya maka akan ada hikmah di sebalik ketetapan Nya...

Dia Maha Adil, Maha Mengetahui dalam urusanNya..
Dia Maha Tahu apa yang terbaik untuk kita~

Jodoh, Ajal, Maut, Rezeki semua dalam ketetapanNYa~
Sebagai hambaNya, kita hanya mampu untuk berdoa dan berusaha~

WaAllahualam...~


~MERENUNG MASA DEPAN~HAHA~

3 comments:

SangKunang said...

itu dulu nor... takkan lari gunung dikejar..

sekarang ni kene jaga-jaga.. gunung boleh runtuh, kalo x runtuh pun orang akan gondolkan...

jadi, kejar laa selagi mampu..

Nor fatimah Md don said...

hurm....malas nk kjr..hehe~^_^~

Fyruzs Zumangga said...

i like dis phrase
"Selama mana pun kita kenal dia pun tak bermakna dia akan bersama dengan kita akhirnya nanti.."

true