Saturday, August 14, 2010

Makna Cinta?

Owkey!Aku diLAnda inSomnia malam nih..menAtang ape tuh??oWkey...senang cakaP mata tak maHu tiDur..ada faHAm?tak faHAm lagi???g goOgLe sendiLi ah...:P
pape pon mahu ku konGsikan erti cinta malam ini...dududududdudududu...perlukah??hahaha..suKAla ati kan?dah aku pon taKleh tidUR,aku datINg ah ngan bLog nih!

AMARAN: Cintakan Ilahi itu yang Hakiki dan Abadi~

ha...awal2 aku warning ok??Nak bercinta kena ingat kat Yang Satu tu dulu ya..
Kalau bukan kurnia dari Nya takkan ada rasa cinta dalam diri seoang insan`
Eceh!!BertaZkirah jap!!ngaaaaaaaaaaaaaaa~
baLek ke tOPik k..
tentang....

Erti cinta?
Owkey..
first of all..tahu ke cinta tu ape??
haaa??
tahu tak??
tahu??
taHu??
yang koRang tahu cinta tuh kaPEl n kapel tu cinta...
KAn2??

owKEy!!!
Set balik kePala hOtak anda itu ya..
BetulKAn persepSi tentang cinta
dan fahami erti cinta yang sebenar..
ecece..aku cakap cam pakar jep!
ngeh3!!

sekali lagi
AMARAN : INI ADALAH PENDAPAT NORFA SEMATA_MATA~
tidak ada kena mengena dengan yang masih bernyawa atau tidak~SEKIAN.

owkey..cukup2 la dengan amaran tuh.
Cinta tu ape?Macam nama orang lak kan??
heh!

actually aku teringat lirik lagu nasyid nih..
Aku rasa cukup untuk meng'explain' ape itu cinta...
So,meh sini meh scroll down mouse korang untuk hayati lyric nasyid nih~

Cinta itu cahaya sanubari,
Kurniaan tuhan,Fitrah Insani;
Dan di mana terciptanya cinta,
di situ rindu bermula..

"cinta itu tak pernah meminta
tetapi memberi sepenuh rela
rasa bahagia biarpun sengsara
berkorban segala-gala"
"semua kerana cinta
yang pahit manis di rasa
menghibur nestapa
merawat duka
damai di jiwa"
"terpadamlah api benci permusuhan
terjalinlah kasih sayang begitulah cinta
yang diidamkan tanpa nafsu yang mencemarkan"
dan jangan kita pula
kerana bercinta kita pun leka
dan jangan pula kerana bercinta
tergadai semua maruah agama
cinta yang sejati
hanya cintakan illahi
cinta ayah bonda
tulus suci selamanya
cintakan saudara
hanya sementara
serta sesama insan
suburkan dengan ketakwaan..
Hehehe..intro cam gempak owkEy,padahal nak share lirik nasyid ni jer pun...dududdudududud~:P
Tapikan,honestly aku sangat suka ngan lirik lagu ni cuz sangat2 menjawab erti cinta,among sesama insan and tuhan..WaAllahualam...^^
Sempena Ramadhan nih perbanyakkanlah diri dengar nasyid ek..sebagai halwa telinga...^^
Sekian dulu untuk malam nih...Adios Amigos~

2 comments:

Banu Piriya said...

nor...i like the way u define love..the song lyrics puts it beautifully :)

NorFa NFMD said...

tehheeeeee....glad u love it banu..^^