Friday, July 23, 2010

Kawal marah dan banyakkan Senyum!:)

Salam and good day readers...
How are yOu toDay?
MooDy kah?
SediHkah?
MarahkaH?
geRamkaH??
aiYooO..Jangan maRah-MArah maaa...
nanti beRtaMbah wriNkLes diwajahmu..ngeeeeeeeeeeeee~
SoBA2..tak maO marah-maRAh na...
So...topic untuk aRi ni :
SeNyum ajE lah yer...
ngeeeee!!!
Asal la topic aku nie cam pasrah lagi berserah ek..
ha...FYI,ade kaWan aku mengadu doMba yang dia ngah bengang lagi marah..lalu dia nak aku tolong chiLLex kaN dia bAlek..sebAbnye??
dia cakap aku tak perNAh marah orang,so camNe nak jadi cam aku....
Aiyakkk!!Aku pun tak tau la nak bagi naSihat camne kat ko my deAr..
try ko baca duLu entri lama aku nie:



So,
Kalau ikut cik Nopa punya pendapat:

First of all,
anda kena cari punca kemarahan anda~
Ha..apa paSal maO marah-marah maaa?
Ade orang pedajal hampa ka?Hampa kena tipu ngan juruJual ka?
ok..dah tau pasal pa anda rasa nak macam nak telan orang jer??
Kalau dah tahu punca kemarahan tu,
step ke 2 adalah...
Fikir2kan.
LOgik or patut tak marah sebab benda camtu jer?
Maksud aku kat sini,
patut tak anda marah kalau setakat sebab dia terlewat 5 minit or orang yang anda nak marah tu tersalah beli maggi ayam instead of maggi kari yang anda pesan?
ngeeeeeeee!!
Jangan marah na...gurau je..
oK..kalau anda rasa logik nak marah orang tersebut,apa kata anda pertimbangkan dulu nak marah orang tersebut cam mana...
Takkan nak maki hamun terus camtukan??
tak baik woO guNA perkataan kasar-kasar..leh jadi penyebab putus kawan tue!
takpun tetiba jer nak wat muKA menyampah lagi meNyemak jer tengok muka orang tue,
padahal orang tu tak tahu pon anda sedang marah dia...
penat jer wat muka monyok sePOsen ngan orang yang tak paham camtu..ngeee~
JaDi.. 
pikir la cara terbaik untuk beritahu yang anda sedang marahkan dia..
Beritahu elOk-elok,moLek-moLek yang anda tak berkenan ngan cara dia,
dia dah wat anda terasa hati,geram lagi menyampah kat dia..
ha...bagitahu terang2...
KOmpem,dia musti mintak maap kaLAu dia ada hati dan perasAAn...
Kalau dia buat duNNo jer...
Anda abaikan jer orang tu,abes citer!
Yang penting anda dah luahkan ketidakpuasan hati anda dengan cara yang berhemah lagi bersopan santun...ecece!
So...nak atasi maRAh?
Senyum jer lahh....ngaaaaaa~
Susah kan kalau nak senyum biLA tengah marah..
tapi
tapi
tapi
once anda senyum,siyes akan rasa kurang sikit beban marah tu...
Owkeyy!!
..mari dekat..mari dekat...~[iklan maYonese Sheila Rusly!]
Ha...meh aku nak share pasal kebaikan senyum nih:
[AMARAN: nie pendapat aku jer..kaLAu korang tak taw la...huhu..]

Senyum buat kita nampak lebih menarik! Aku percaya korang lebih suka tengok mereka yang slalu tersenyum dari orang yang slalu muKA masam meNcuka,kerut-merut je muka tuh~

Senyum boleh ubah mood kita.Saat kita rasa 'down',try la senyum.:)

Senyum dapat merangsang orang lain untuk turut tersenyum. Orang yang tersenyum boleh mengubah suasana jadi lebih ceria taw!:')

Senyum dapat kurangkan stress ok!~Bila korang stress,muka korang pon kompem monyok semacam je kan.So,bila koang senyum,ilang muka monyok jadi la korang muka yang lebih tenang gitu...^_^

Ok,aku ade terbaca yang senyum boleh turunkan tekanan darah~betul kot??

Senyum merangsang badan keluarkan endorphins [pereda sakit secara neutral]~luper lak mane aku dapat fakta nih~;P

Senyum buat anda nampak muda dan awet muda~Yeahh!sLAlu kiter dengar kan...??:')

Senyum buat anda nampak lebih berkeyakinan ok!Yeahh!:)

Senyum menjadikan anda selalu poSitif!ok,try senyum then pikir benda negatif,ha...takde kan??sebab aku percaya time kite senyum,otak kita akan pikir banda baik2 jer and wat kita yakin yang hidup saat ini baik2 aja dong!:)


Oleh itu, Senyumlah senyumlah ahai cek mek molek!!
Ahaaa..lagu M.Daud Kilau puLAk dah..hik2~

So,all in all...aku harap korang tak la serabut-serabut otak memikirkan rasa marah yang melUap-luap tu..cuba overcome ya???
;))
ngeeeee~
tiLL then, Cuddles n smoochies from me!!
IMG_6090
Babaiii!!!
Hey u!!
Senyumlah sikit!

No comments: