Saturday, July 31, 2010

Kenapa Mesti Ada Esok??

Salam and ape kabar readers yang aku kasihi seKaLian?
jam laPPy aku menunjukkan puKOl 2.45 a.m...
aiyakk!
time2 camni lak terasa nak dating ngan mr.laPPy nih!
cePAtnye la datang hari esOk..
keNApa mesti ada esOk?
lalu meninggalKan haRi semAlam..
lantas meninggalkaN persoAlan,
seriBu penyeSaLan..
eceh...
dah macam saJAk la pULAk..
ini buKAn madah berhElah,
cuma coRetan si anAk dara..
yanG keBosanaN daLAm cuTinyee!
ngeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee~
ekceLLi kan...
meMAng topIk ari ni berTAjuk :
"KenaPA mesti ada eSok?"


Ini merupakan perSoalan yer...
persoaLAn yang meNjana minda aku untuk memikirkan jaWaPAn yang logik..heh!
sO..what is youR opinion readers?
Kenapa mesti adanya esOK?

hUrm..masa meMAng akan terUS maju ke dePAn dan taKKan mundur kebelakang~
Demi masa..sesungguhnya manusia kerugian; melainkan yang beriman dan beramal soleh serta menasihati sesama kita!hah~tazkirah jap!

ok..dalam menjawab perSoaLAn tu,terMenung aku seketika~hehe..poyos!
tapi siyesly,even tyme lunch n dinner terpikir oWkey..
kenapa mesti ada esOk?keNApa masa tak boleh diundur?
keNApa? kenapa? dan kenapa?
hurm..
persoalan akan terUS menjadi persoalan kalau kita biarkan..
sO..aku denGAn sesukA hati aku memikirkan jawaban yang aku rasa logik akal jugak la..heh!

memAng perLu ada esOk..agaR kita boleh mengenang hari semaLAm untuk dijaDikan iktibAr..aGar hari semalam menJAdi memOri terindah atauPun kenAngan pahit yang aKan menentukan kita dihari esOk..
andai seMalam kita bersaLah,hari yang baru ini kita boleh memperbaiki diRi..
andai semalam kita bahagia,jangan lupa esOk masih ada..samada bahagia itu akan terus bersama atau pergi dari kita..
perlu ada esOk..
yer..
aga kita sedar..
esOk..kita berTambaH usia..
eSok..kita masih ada masa..
eSok..kita semakin faHam akan erti kehidUpan dihari ini
dan esOk...akAn mengubat tiap hati yang terLuka..
dan esOk..
teTap akaN tiba...

and..kekadang akU taKut biLA esOK akan datang..
keNApa??
coZ aku takot kebahaGiaan aku ari ni terhenti..
dan esOk..
aku taKut aku tak sebahaGia ari ni..

tapi..kekadang gak..aku sangat tertunggu-tunggu akAn kehadiran eSOk..
mungkin sebAb esOK ada sesuatu yaNg best untuk aku..
or mungkin esOK ada orang nak bagi aku maKAn free..or mungkin jua esOk ade lah besDay aku..
oh..tak..mungkin esOk aku boleh sHopping2 ngan ibu..
haha..dah mula merapu ni owKEy!
pape pun,
berDoa,berusah dan mengharapkan yang terbaik...^_^
yang pasti esOk aku akan bahagia dan sangat bersYkur padaNya kerana masih boleh lihat dunia...^_^"

2 comments:

sarah shafie said...

esok dh isnin dh..alahai...kejap je cuti..

NorFa said...

haha..monday blues la nie~=)