Friday, October 29, 2010

Aku selesa di sini.

Tuai padi antara masak,
Esok jangan layu-layuan;
Intai kami antara nampak,
Esok jangan rindu-rinduan.

Pulau pandan jauh ketengah,
Gunung Daik bercabang tiga;
Hancur badan dikandung tanah,
Budi yang baik dikenang jua.


Sekali sekala kita baca pantun2 Melayu lama ni best jugak kan??
Ada makna tersirat and tersurat dalam tiap bait kata2 pantun tu.
Ok.
Entri aku tade kena mengena ngan pantun pun.
Sekadar 'berbasa-basi'
tak tahu nak intro ape kot.
Dah,jum.

Cerita mula :

Aku selesa di sini.
Ye.
Aku senang di sini.
Walau tidak sebaik tanah tumpah darahku,
syukur ya tuhan
Kau izinkan aku membuka mata
melihat luasnya dunia ciptaan Mu.
Sungguh,
Aku selesa di sini.

ok...tu je.
pape tah.
Dah macam nak bersajak lak~
:P
*Stop all ur rubbish talk nopa!-_-"*
Sebenarnya ye kawan2,motif utama  adalah :
Aku just nak share a lil bit bout my life here.
Ramai tanya macam mana bilik aku kat UK ni ha..
Rumah selesa ke,cukup tak furniture,masak ke beli je kat sana dan senarai akan berterusan sekiranya aku terus menaip soalan2 itu ye.
:P
Baiklah.Meh nak jawab.
Rumah kami ala2 rumah flat,
5 bilik with 3 toilet + shower room.
 Fully furnish. 
Cukup lengkap 
dapur,microwave,refrigerator, oven,toaster,heater,mesin basuh dry trus,kerusi,meja 
dan lain2 yang dirasakan perabot.:P

ha..meh nak tunjuk gambar sikit :

Sebelum tu,meh memperkenalkan my lovely housemates~
~Yasmin~Syin~Aten~Yati~

Dan kelihatan aku bertudung biru di situ ye~:P


Ni my first week kat bilik nih.
Buruk giler kaler sarung duvet dia -->Hijau lumut!
Rasa cam tak best kot.
Nak tidur pun tak lena.
>.<

Tadaaaa!Aku beli sarung duvet and cover sheet baru.
Pink!
Barulah lively sikit bilik aku nih.
Rasa girang je nak tidur dalam duvet tuh!
^_^


Lagi.Heee....Aku suke giler kot kat katil aku.
Kat tepi gobok tuh peti baju kotor.Pon pink!Atas dia yang tergantung2 tuh shawl.
*Gobok tu almari,ni bahasa Johor~:P*


My board n meja study.
Dah tampal ngan kertas pink bunge2.
Cam serabut lak meja aku ngan teh2 tuh.
My Lappy.
Dah bagi dia baju kaler pink jugak.
Ekeke.Tu adik aku pilihkan;before fly tampal siap2.
Oh,beg pack tu.
Untuk ke kelas.
From animal.
*Ala2 brand Tropicana*
Aku suke giler beg nih walaupun ianya purple dan bukan pink.
Sebab dia nampak cam shomel je ngan munge2 cam tuh.

Closer look.
Dah tade keje sangat gaknye duk potong2 pamplet yang aku dapat time exhibiton.Heh!Sampul chockets pon ade!
:P

 Koleksi teh setakat nih.Paling suke??Huh,semua pon aku suke...Tamak..ngeh3~
Teh camomile helps me relax,plus bau vanilla n honey~NIKMAT!
Lemon green tea~Wangi dan NIKMAT!
Strawberry tea?~Lagi lah NIKMAT!
Yorkshire tea~Oh..LOVELY!
Sungguh,aku penggemar teh.
:') 

Okeyh, ni my recent board.
Dah bertambah koleksi 'kolaj' aku.
Tangan gatal giler nak gunting2 n tampal2.

Oh!Ni half of my dapur.
Best tak?
Tambah gajin aku masak kat sini.
^_^

Dan ini aku.
Ye,depan pintu gumah sebelum naik tangga ke tingkat 1 rumah kami.

Owkey.
Jemputlah datang gumah ye.
Hehe~:P

Sekian saje berita dari Canterbury ,Kent.
Till then,
Cuddles and sMoochies!
Hey kamu!Senyum lah sikit!!
[^____________^.]v

5 comments:

cik eka comel said...

study pe kt sne?
n bpe taun?

apple damein said...

hohohoh~ sume nk pantun2..hehe

Aliah Atirah said...

hurm...ade bnyk ke beza bljr kat luar negara n bljr kt tmpt kt? TESL kat sane same ke cm kat m'sia? sy tngk ramai junior kt tmpt sy bljr tk ke luar negara pon...could u share wif me dear...

Mera Zati said...

yes, hope you'll always be fine there ma sis ^^

Kerikkerik said...

salam.

nk tegur psl duvet cover tu. it's really sweet! comel lah. nape posmot xde cmtu eh? huhu.