Friday, October 8, 2010

Nikmat kot??

Gelak.
[Google image]
Gelak lah lagi.
Gelak sepuas hati!
Gelak guling2...
Gelak sampai menangis!!
Alhamdulillah.
Ye.
Teruskan gelak.
Nikmat kan?
Nikmat sangat gelakkan orang.
Nikmatkan dapat buat orang tu nampak buruk?
Nikmat dapat mengutuk.
Sangat nikmat jadikan orang tu 'bahan'.
Iye.
Nikmat sangat.
Gelaklah sampai puas.
Orang lain takde hati.
Takpelah nak gelakkan dia puas-puas.
Kutuk,hina,maki puas-puas.
Orang tu memang tak kisah kau nak jadikan dia 'bahan'.
Sekejap.
Berhenti.
Sekejaplah.
Berhenti gelak.
Fikir sekejap.
Salah ke apa yang dia buat?
Kau ada cermin?
Cuba tengok cermin tu.
[Google image]
Tengok muka kau.
Sempurna sangat kan?
Sempurna sangat diri kau tu ye?
Sempurna sampai tak ada cacat cela.
Sempurna sangat amalan kau kan?
Sampai kau tak sudah-sudah nak gelakkan orang.
Bukan dia tak boleh diajak bergurau.
Tapi bergurau pun ada batasnya.
Kan???
Ingatlah.
1 hari nanti,
sampai masanya,
kau takkan boleh tergelak lagi.
Nak senyum pun tak larat.
Saat tu,
Aku pasti,
kau akan teringat.
Nikmatnya saat gelakkan orang.


[Google image]
Ye.
Sekadar renungan.
Yang terasa.
Fikir-fikirkan.
Muhasabah jom?
Sebab..

[Google image]
[Google image]

Sekian.
Gelak ramai2 jom!
:P
It's damn much tiring to think people's behaviour.So let's stop thinking!

:P

3 comments:

Syin said...

uitttt...

pape pown,jgn sedey2 ye..
shaye ade tuk teman..ewahhhh :)

btw,shuke gmbr kucing tgok cermin tuh...rase chomel..ahaksz! :))

cKyN WaN said...

uwah kenapa ni?

NorFa said...

Syin:
aha...x sdih pun...pedulikan prangai budak2 mereka tuh~^_^

cykn wan:
hee..sekadar luahan perasaan dn renungan bersama~;)