Tuesday, October 5, 2010

Doaku buatmu..

Bismillahirrahmanirrahim...
[doa_ibu_bapa.jpg]

Ya Allah! Ampunilah bagiku segala dosaku dan juga dosa dua ibu bapaku dan kasihanilah mereka keduanya sebagaimana mereka memelihara dan mendidikku di masa kecil.

Doaku..
Ya Allah..
ku panjatkan doa kepadaMu..
Sungguh,aku rindu ibu dan abah ku..
Sungguh,betapa aku rasa jauhnya kami Ya Allah..Jauh zahirnya itu amatlah beban bagiku..
Kala ku sedar,jauh kami beribu batu..
Kala ku sedar,walau mereka di depan ku,aku tak mampu peluk cium mereka..
Aku tak mampu sentuh mereka..
Aku tak mampu menyambut tangan mereka untuk ku kucup..

Ya Ilahi....dari kejauhan jarak kami ini,kukuhkanlah kasih sayang kami ya Allah..Peliharalah ikatan yang Engkau kurniaakan ini..

Sungguh Ya Allah..
Kau kurniakanlah bagi ibu dan abahku kebahagiaan..
Dunia mahupun akhirat..
Benar Ya Allah..
Sungguh mereka layak menerima kebahagiaan..
Keempat-empat amanah Mu telah mereka bahagiakan Ya Ilahi..
Kakakku, Abangku,diriku dan adikku..
Adalah amanah terbesar dariMu untuk mereka..
Alhamdulillah Ya Allah..
Kami dididik penuh kasih..
Kami dibelai penuh manja...
Kami disayang tanpa dipaksa..
Kami bahagia punyai ibu dan abah seperti mereka...
Sungguh Ya Allah...
Telah mereka besarkan kami dengan ayat-ayat dariMu...
Agar kami terus menjadi anak-anak yang soleh..
Kami tahu..
Kami pernah belajar...
Kami pernah diingatkan..
Doa anak-anak yang soleh solehah adalah hadiah terbaik untuk ibu dan abah...

Abah ibu...
Nor sayang abah ibu sangat...
Rindu sangat nak peluk abah..nak peluk ibu...
nak cium abah...nak cium ibu....
Ohhhh...kejap...Nor tak tahu nak taip apa..
air mata makin laju turun..:')
Abah....Jauhnya abah...
Ibu...Jauhnya ibu...
Kalau bolehkan...Nor nak balik tiap hujung minggu tu macam masa Nor belaja kat KL dulu..hik2...Lepas tu bila nak balik KL,abah tak bagi Nor naik bus sendiri,seboleh-boleh nak hantar sampai maktab tu..:')

Kakak Su..
Aku pun kalau boleh nak balik Subang tiap petang Jumaat tu..
Macam aku kat IPBA dulu..
Nak main ngan Afrina...
Nak tolong Kak Sue sikat rambut,cabut rambut gatal kau..hihi...
tapi entah bila...
Sekarang dah jauh..
Rindunya nak dengar kau bebel kat aku!!
>.<

Abang..
Aku pun rinduuuu sangat nak dengar kau bebel kat aku..
Nak kau buli aku suruh matikan suis lampu,lajukan suis kipas,amekkan remote semua tuh..
Kau jangan gelak baca nih,aku ngah nangis ni tawu?

Adik..
Aku lak rindu nak bebel kat kau..
Haha..
Ye lah..
Asyik aku je kena bebel ngan akak n abang,nak bebel gak kat kau..
Wat kerja sekolah kemas2 taw??
Aku tak suka kau wat comot2...
Dengar cakap ibu abah taw!!
Nanti aku belikan kau adiah dari UK ni ok?
:')
Entah bila dapat bagi...
Nak post rugi,mahal kan...:P
Lagi pun tak pas kalau tak tengok kau pakai tshirt depan2 aku..
Upss..aku sebut tshirt eh?Hiii~=)

Apapun..
Motif aku buat entri ni just nak luahkan perasaan rindu aku kat korang semua...
Tak tahu nak luah kat sape..
Akng nangis depan video cam skype,ibu abah ikut sedih..
Hurm2...
Salam sayang,peluk cium dari Canterbury...
Ya Allah!!
Rindunyaa! 

 Rindu semua orang.....
:'(

1 comment:

sarah shafie said...

sedih..nangis sekali..=(