Friday, October 15, 2010

Resahnya hati...:'[

Salam and good day readers..
Urm2...actually I should post about my class-trip to London last week but I'm not in da mood to do so...
Seriously,mood tu hilang..
Gara-gara mimpi aku malam tadi
and these few days aku sangat2 rasa tak keruan [eceh!ayat power kot?:P]
Hati rasa gelisah
and selalu rasa yang something bad will berlaku..:'(
First of all,sorry
because I mixed up da languages,English BM,BM English as well..
I don't like to write all this bad feeling in my diary as aku rasa malas nak pegang pen kot?:P
On lappy,buka blog,hah,taip je lah ape yang ko nak luahkan..lagi senang kot?
Blog aku,sukala ati kan?:P
Owh..
aku patut cerita ape mimpi aku sampai aku rasa tak best jer ni...
:
:
:
Aku benci mimpi macam tu.
Sumpah.
T.T
Pagi2 tersentak kot aku bangun dari tidur.
Menangis tak berenti!

Cerita mimpi mula:

Aku mimpi aku ada d Malaysia,together with all my old friends.
Aku g jalan2 kot,aku rasa cam happy sangat sebab dapat jumpa kawan2 lama tu..
Petang..
aku tak sabar2 nak balik rumah
Sangat rindu kat my abah my ibu my adik my abang my kakak
Tapi
:
:
:
:
Aku terkejut tengok keadaan rumah aku
Macam rumah tinggal
Usang sangat
Mana abah
mana ibu
mana abang
mana adik
kakak aku!!
Mana dia???
Ya Tuhan!!
Kau saja yang faham ape rasa hati aku masa tu.
Dengan rindu yang sarat kat dada,
rindu nak kucup tangan mereka
rindu nak peluk cium keluarga
Mereka dah takde
Hilang entah ke mana
Aku sangat hilang arah
Buntu
Pening
Puas aku bertanya pada semua
dan diorang macam merahsiakan sesuatu yang semakin buat aku tertekan sangat2
Akhirnya
Entah macam mana aku tiba2 berada d pusara
Satu pusara besar
Bila aku dekati pusara tu
YA Allah
Berderau darah
Meraung sekuat hati
Kenapa Kau ambil mereka dulu Ya Allah
Mengapa tidak Kau beri aku peluang peluk cium mereka
Sungguh
Aku hilang arah
Sedangkan aku selalu berdoa
'Panjangkan umur abah ibuku,adik beradikku..lebih dari umurku Ya Allah..kerana aku tak sekuat mereka untuk menghadapi hari d mana nanti aku hilang salah seorang dari mereka.."
Dan,
sekali gus,
Kau ambil mereka semua
Tersentak!
Menangis and
That's it!
Aku terjaga dari tidur.
Sakit kepala.
Sakit sangat.
Hati pulak sangatlah sangat risau
tak keruan
Ya Allah...!
Cepat2 aku capai phone
Cepat2 ku cari nO abah
Tak berjawab..:'[
Risau!
Cepat2 aku dail nO ibu
Pun tak berjawab
Adik
Juga diam!
Ya Allah
Mana semua orang ni??
Owh,telefon abang!
Cepat la jawab
Lamanya
Abang
anwer your phone lah cepat!!
>,<
Alhamdulillah..
Dia jawab
Tapi dia tak ade dekat ngan abah ibu n adik
Dia kat klinik
Ya Tuhan
Risau sangat2!!
Kakak?
*tut tut..SMS*
"woit,aku ngah kursus,tak sempat on9,rindu ko jugak"
SMS dari kakak~lega sikit..
Tapi tak tahu lagi keadaan abah ibu adik kat rumah
Telefon lagi
No phone rumah plak
Lamanyaaaa!
Jawab lah
Abah ibu adik..
:'(
Kali ke 2
Tup!
"Assalamualaikum..Nor ya?"
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
Alhamdulillah...
diam2..menitis air mata 
di hujung talian aku kenal itu suara ibu
Mereka baik2 aja khabar ibu
sedang minum petang d laman rumah
Handphone abah ibu adik semua d dalam rumah
Telefon rumah je jelas kedengaran deringan
Aku tersenyum sendiri
Ibu cakap tak sempat nak jawab tadi dah terputus
Diam2
Aku menyeka air mata yang mengalir
Ibu tak boleh tahu aku mengangis
Ibu kena tahu yang aku kuat d sini
Ya Allah!
Aku rindu saat itu!
Aku rindu saat aku dekat dengan mereka
Kini terpisah antara benua
Jauh beribu batu
:
:
Alhamdulillah
Kau masih lindungi insan2 kesayangan ku itu
Syukur Ya Allah
~Lega hati ku,dan hapuslah air mataku~

1 comment:

NurFarah Ain said...

mimpi itu mainan syaitan kdg2...they get to your weakness.~

tp compared to a dream like that, i think it's better if i have a dream of all the ghosts in the world chasing me. -_-

cheerios~